4 de març de 2024

Reforma circulatoria al Casc Antic després de les obres

0

a

El dilluns 24 de juliol l’Ajuntament d’Artà va convocar reunió informativa on assistiren més d’un centenar de persones, desbordant les previsions del consistori. L’ocasió bé ho mereixia, ja que es tractava d’informar de la tasca que s’ha fet a les obres del Casc Antic i com quedarà la reforma circulatoria posterior.

El batle Manolo Galán i el cap de la Policia Local Gori Llabrés explicaren els canvis

Abans de presentar els canvis es varen exposar alguns dels motius del retard d’acabament d’aquestes obres, que havien d’estar enllestides a final d’abril, i es va fer referència a la magnitud de la intervenció i del gran nombre de serveis que s’han hagut de passar, al igual que les dimensions reals de la troballa de l’aljub, juntament amb la tardança del subministrament d’alguns materials i la manca de resposta i forma de la companyia telefònica i elèctrica, ha fet que la intervenció s’allargués més de l’esperat i el desitjat.

La sala d’exposicions de Na Batlessa quedà petitíssima per acollir l’acte, sumat a que no conta amb aire acondicionat.

Es crearan dues noves zones ACIRE (àrees de circulació restringida regulades). Una al carrer Rafel Blanes, des del carrer Pou Nou (des de l’antiga La Caixa), fins al carrer de la Rosa / Pitxol, sumant el carrer Hostal que conecta Rafel Blanes amb Figueral. L’altre nou ACIRE serà la continuació de Rafel Blanes (des de l’As de Copes i l’Estanc) fins a la cantonada amb Es Trespolet (el carrer del PAC), sumant-hi a aquest mateix ACIRE el carrer Sol, que és el carrer que conecta Rafel Blanes amb la Plaça de s’Aigua. Els veinats d’aquests carrers han de sol·licitar a la Policia Local una ferratina vermella pels seus vehicles (els que estiguin censats allà), per tal de poder-hi circular únicament per poder arribar a casa seva si necessiten arribar-hi amb vehicle per acompanyar o recollir persones majors per exemple o per deixar la compra, o casos molt justificats. No podrán aparcar-hi, és a dir no podran deixar-hi el cotxe, i només es per circular per aquests o altres casos raonables.

Una ampliació d’aquests ACIRE és la continuació de Rafel Blanes (des del Trespolet fins a la Plaça des Marxando), un primer tram del carrer Major (fins a la cantonada amb carrer Puresa), i tot el carrer Trespolet (del PAC actual) abans mencionat. En aquest cas, els veinats que viuen en aquestes zones han de sol·licitar targeta especial per circular-hi i poder arribar a les seves cases també com s’ha explicat abans, i aquesta targeta especial els permetrà passar per l’ACIRE 1. En aquest mateix apartat cal esmentar també el carrer Josep Sanxo de la Jordana, en el tram entre la Plaça de s’Aigua i darrera l’Ajuntament.

S’habilitaria un càrrega i descarrega darrera l’Ajuntament, un altre al carrer de la Rosa abans de la cantonada amb Rafel Blanes, i una altre al carrer Figueral, abans de la cantonada amb Hostal.

Tot el carrer de la Rosa (al costat de la Plaça de l’Ajuntament) continuaria com a zona blava (estacionament amb limitació horaria) i devora Can Solivelles amb aparcament per a minusvàlids tal i com ja està actualment.

La velocitat permesa seria de màxim 20 km/h i s’estudia seriament posar càmeres de vigilància per intentar que totes les normes es compleixin.

Tot això és la proposta de l’Ajuntament, amb la qual per exemple el tram de Josep Sanxo de la Jordana entre l’Ajuntament i la Residència podria ser de doble sentit (en tot cas, s’està cercant la millor manera possible) i hi podria circular tothom, així com també pel carrer de la Rosa i baixant pel carrer Pitxol i Figueretes. També es podria seguir circulant per el carrer Abeurador, llavors baixant pel carrer Fondo i Plaça Pare Antoni Llinàs (davant la tenda d’electrònica) i seguir recte o girar pel carrer Puresa si es vol enllaçar amb el carrer Major. Davant la tenda abans mencionada seria doble sentit per tal de poder entrar al segon tram del carrer Pedra Plana.

Per arribar al PAC (Centre de Salut) actual es permetria la mateixa circulació que hi ha hagut durant les obres. En tot cas, ja es va explicar que quan estigui fet el nou PAC a les afores del poble, que fa poc temps s’ha començat a construir, hi ha una segona fase prevista que ja s’explicarà en el seu moment.

Al igual que quan es disposi de la tant demandada Ronda Nord, que fa moltíssimes legislatures que s’intenta que el Consell de Mallorca la dugui a terme i per la qual, al desembre de 2014, el Govern Central en va aprovar transferir la partida econòmica al Consell, també està previst una nova fase donat que permetrà una millor circulació i moviment a tota aquesta zona del poble.

Tot i així, es va explicar que per tal que la ciutadania pugui fer arribar les seves propostes i/o reflexions, s’ha habilitat un correu electrònic (proposa@arta.cat) que serà consultat pel personal tècnic i polític.

Aquí en podeu escoltar la gravació sonora que en vàrem fer de la reunió:

El batle Manolo Galán també ho explicà a l’espai Ajuntament Informa de Ràdio Artà Municipal:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

%d bloggers like this: