16 de juliol de 2024

a

Després d’una primera reunió el passat 24 de juliol en que es varen explicar les idees que hi havia de prohibició de circulació pel casc antic, on un bon grapat de persones no van poder entrar a la reunió a la sala de conferències de Na Batlessa per falta d’espai, aquest dimecres 6 de setembre ha estat diferent.

M. Galán, acompanyat de M. Antònia Sureda, l’equip de govern i el cap de Policia Local G. Llabres, ha explicat la nova proposta circulatoria

Aquesta vegada la trobada ha estat al Teatre d’Artà, ubicació que permetia més presència de gent i que tothom pogués escoltar bé el que Manolo Galán, batle, ha explicat, acompanyat per el cap de policia Gori Llabrés qui anava prenent apunts de tot el que es comentava i aportant les informacions tècniques necessàries. A la reunió també hi eren presents altres regidors com Maria Bel Llinàs, Paula Ginard, Toni Bonet, Maria Antònia Sureda, Manolo Rocha i Joan Lliteras.

La novetat important respecte al que s’havia explicat a la primera reunió és que tots els residents d’Artà que disposen de la targeta verda, que fins ara únicament s’emprava per poder aparcar en zones per a residents, ara amb aquesta mateixa targeta identificativa es podrà circular per els ACIRE 5 i 6 (a la zona de Rafel Blanes).

Aquesta circulació començarà el proper dilluns 11 de setembre, l’endemà de la Fira, i tenguent en compte l’inici del curs escolar. I tot d’una que es pugui, previsiblement a partir de final d’any es controlarà aquest trànsit mitjançant càmeres de vigilància i radars. Des del dia 11 i fins que aquests mitjans estiguin aplicats, el control es farà a través de presència policial.

Altres mesures és que els camions de més de 20 tones, hauran d’anar per el carrer Josep Sancho de la Jordana (darrera l’Ajuntament) i que el carregador elèctric de darrera el consistori es passarà al costat del que ja hi ha actualment entre la Plaça des Pes i Licors Moya.

Pel que fa al carrer Teulera, que enllaça el carrer Batlessa amb el carrer de La Vinya, seguirà servint com a sortida dels vehicles de l’actual PAC (centre de salut) i del CC Sant Salvador. El carrer Batlessa continuarà sense canvis.

Per altre banda, es produiran canvis als carrers Puresa, Hostal i Nou ja que s’establirà una novedosa mesura de permetre aparcar als veïnats de les 18h a les 6 del matí del dia següent.

Pel que fa als carrers Parres i Figueral el batle ha explicat que es reforçarà la senyalística i les bandes reductores de velocitat, a petició d’alguns veïns d’aquella zona.

Respecte al carrer Angle -enllaça la Plaça de s’Aigua amb la Plaça des Marxando- inicialment es preveia sense trànsit i al final s’ha decidit que es podrà circular amb la targeta verda ciutadana.

També ha reconegut el primer edil municipal que els ACIRE 1, 2, 3 i 4 no estan gaire controlats per falta de mitjans, i que alguns ciutadans havien demanat el perquè fer més ACIRE si no se controlava els que ja hi havia. Ha explicat Galán que es farà control amb control d’accés i radar i que en cas de multa serà tramitada directament a través de l’Agència Tributària de les Illes Balears (l’ATIB). Ha explicat que es podrán donar autoritzacions puntuals, per transportistes o altres casos justificats, que ja s’explicaran més endavant i que previsiblement serien a través de cridada a Policia Local o bé a través d’una aplicació al mòbil.

Manolo Galán ha fet especial esment en diversos moments en que en properes ocasions es vol revisar l’actual Pla de Mobilitat de tot el poble, vigent des de 2011, abans de que s’implantessin les zones verdes, per exemple i que ha convidat a tota la ciutadania del poble a quan se facin les reunions participatives hi hagi una molt amplia presència per tal de intentar recollir les màximes idees possibles i que més gent s’hi senti partícip i a gust.

També ha explicat la reunió que mantigueren ell mateix i el portaveu del PP d’Artà Juan Lliteras a Palma amb el nou conseller insular de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio sobre la Ronda Nord, la qual el Consell preveu licitar a final de 2024 i que es pugui dur a terme al 2025, i les actuacions importants a Costa i Llobera.

Pel que fa al públic assistent ha demanat sobre diverses qüestions a diversos indrets al qual s’han donat resposta. Hi ha hagut dues intervencions del propi públic que la gent ha aplaudit. En primer lloc una explicació de Miquel Mestre “Moló” en que ha explicat de manera molt detallada en que a Espanya només hi ha 8 places octogonals, de les quals 5 son places de toros. I que la Plaça de s’Aigua era de les poques que queden. Que s’havia fet com a rodona que funcionava així fins abans de les obres i ha expressat el seu descontent amb la “privatització” de l’espai públic d’aquella zona, en que per entrar a casa seva ha de pasar entre mig de les taules del negoci ubicat en aquella zona, així com també ha expressat els descontent amb el mur que s’ha construït per dotar de més seguretat l’aljub que es va trobar en aquell indret arrel de les obres. I per altre banda, l’altre intervenció aplaudida ha estat la de Pere Massanet en que ha donat les gràcies al Consistori i a l’equip de govern per haver escoltat la ciutadania a l’hora de fer la nova proposta, a diferència de l’anterior reunió.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

%d bloggers like this: